torsdag 8. januar 2009

Prosjekt KJOLE

Etter å ha blitt inspirert av bl.a. Vår Staude og Guro i "Jakten på kjærligheten" bestemte jeg meg for å prøve å lage meg en "hjertekjole". Hvordan det går er det ingen som vet, men det finner man heller ikke ut før man har prøvd.

Jeg har handla stoff som heter ullboucle fra www.stoffogstil.no og mønster fra www.sewingpatterns.com.

Heldigvis har jeg fått mye tips av noen greie folk i et nettsamfunn.

Mønsteret kom i posten for noen dager siden og i dag kom stoffet. Så nå er jeg klar, nesten. Har ennå ikke skjønt hvordan jeg skal finne riktig mønster og hvordan jeg skal klippe for å få en kjole som passer, men det skal en hyggelig kollega hjelpe meg med. (Symaskina må også graves fram og tørkes støv av, den er ikke brukt på kanskje 7 år...).



Dette er stoffene og mønsteret jeg har kjøpt.



Slik ser mønstrene til voksenkjolene ut.




Dette er mønsteret til barnekjoler.

Ingen kommentarer: